«Χέρι βοηθείας» από τους Ρώσους: Κλείνει το μεγάλο deal με ελληνική εταιρεία που θα αποτρέψει τη χρεοκοπία της





Της Λίνας Ακριβοπούλου
Οι Ρώσοι τείνουν «χέρι βοηθείας», καθώς όπως όλα δείχνουν κλείνει το μεγάλο deal που θα αποτρέψει τη χρεοκοπία της Jetoil του ομίλου Μαμιδάκη


Πιο συγκεκριμένα και μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις φαίνεται πώς θα έχει αίσιο τέλος το σχέδιο διάσωσης της Jetoil, καθώς το μεγάλο deal της ελληνικής εταιρείας με την αυστριακή Cetracore (η οποία σε ποσοστό 20% ελέγχεται από τη ρωσική Rosneft, δηλαδή το ρωσικό κράτος), έχει μπει στην τελική ευθεία, σηματοδοτώντας, παράλληλα, την είσοδο στην εγχώρια αγορά καυσίμων ενός νέου παίκτη με πρόσβαση στο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο.

Η συμφωνία, μάλιστα, εξυγίανσης της Jetoil, η οποία θα πρέπει στη συνέχεια να επικυρωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο, υπογράφηκε προχθές από τις πιστώτριες τράπεζες και την Cetracore.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, η συμφωνία προβλέπει τίμημα 111,5 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στην αξία στην οποία είχαν αποτιμήσει οι τράπεζες τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης (110 εκατ. ευρώ),
ενώ η συμφωνία διασφαλίζει το σύνολο των εργαζομένων της Jetoil


Συνολικά, η Cetracore αποκτά τις εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι, το δίκτυο, τα assets που υποστήριζαν την έντονη εξαγωγική δραστηριότητα της Jetoil, καθώς και το σύνολο των αδειών που είναι απαραίτητες για την άμεση επαναλειτουργία εγκαταστάσεων και δικτύου.

Το μπίζνες πλαν του νέου επενδυτή περιλαμβάνει και δραστηριότητα στη λιανική αγορά, με πρώτο στόχο τον επανέλεγχο 100 πρατηρίων από τα 600 που λειτουργούσε το δίκτυο της Jetoil πριν από την κατάρρευσή της και σκοπό έχει να φθάσουν τα 500.


Η αγωνία είναι μεγαλύτερη στις δύο εταιρείες διύλισης της χώρας (EΛΠΕ και Motoroil), οι οποίες πέραν του ανταγωνισμού από έναν ισχυρό παίκτη στις εξαγωγές προς τα Βαλκάνια, μέσω της αξιοποίησης των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων του Καλοχωρίου, κινδυνεύουν να χάσουν και μερίδια από την τροφοδοσία της εγχώριας αγοράς, στην περίπτωση που η Cetracore αποφασίσει να μην αγοράζει καύσιμα για τα πρατήρια που θα αποκτήσει από τα ελληνικά διυλιστήρια, αλλά να τα τροφοδοτεί με εισαγωγές από τη Rosneft και μάλιστα σε χαμηλότερες τιμές. Δεν είναι άσχετες, εξάλλου, με αυτές τις ανησυχίες οι κινήσεις των δύο διυλιστηριακών oμίλων της χώρας το τελευταίο διάστημα.

el.grΓίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/123kyklopas

http://kyklwpas.blogspot.gr/

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια