«Κοινωνικού χαρακτήρα» η ιστορία που προωθείται – Το δόγμα Κίσινγκερ σε πλήρη εφαρμογή
Μία είδηση η οποία πρέπει να ακουστεί παντού.
Σαρωτικές είναι οι αλλαγές που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας για το μάθημα της ιστορίας, σε ένα θέμα για το οποίο πολλάκις από το el.gr σας έχουμε ενημερώσει. Ωστόσο παρά τις όποιες αντιδράσεις, οι παγκοσμιοποιητές έχουν τα δικά τους σχέδια για την χώρα μας.
>Στο νέο «πανελλαδικό σχέδιο» που προωθείται από την κυβέρνηση για το μάθημα της ιστορίας, αναμένονται εκ βάθρων αλλαγές σε όλο σχεδόν το εύρος της διδακτέας ύλης, από τα αρχαία χρόνια έως και τη νεότερη ιστορία.
Είναι ενδεικτικό πως με το νέο σύστημα, τα παιδιά στις τάξεις τόσο του δημοτικού όσο και των μεγαλύτερων τάξεων, δεν θα διδάσκονται καν την ελληνική επανάσταση, αλλά τις….κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες στην περίοδο της τουρκοκρατίας!
Το δόγμα Κίσινγκερ σε πλήρη εφαρμογή, αφού σε μία από τις πιο βασικές τάξεις, όπου το μάθημα τις ιστορίας βάζει τις βάσεις του, στην Δ’Δημοτικού, τα παιδιά δεν θα διδάσκονται πλέον την αρχαία ελληνική ιστορία, αλλά μεμονωμένα κάποια…τοπικά ήθη και έθιμα!
Η νέα απάντηση των Ελλήνων φιλολόγων σφοδρή, ωστόσο ουδείς γνωρίζει τι θα ισχύσει από τη νέα σχολική χρονιά:
» Οι προτεινόμενοι θεματικοί φάκελοι έχουν παιδαγωγική και μαθησιακή αξία μόνο εάν εμπλουτίζουν θεματικές ενότητες της συγκεκριμένης διδακτέας ύλης και λειτουργούν επικουρικά στη μαθησιακή διαδικασία. Ο τρόπος που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν (Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ελευθερία να επιλέγουν βάσει καθορισμένων κριτηρίων έναν αριθμό από αυτούς τους φακέλους, προκειμένου να διαμορφώσουν το ετήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας τους…) ακυρώνει την παροχή ενιαίας ιστορικής γνώσης προς όλους τους μαθητές του ελληνικού σχολείου.
Για την πρόταση της επιτροπής όσον αφορά το πρόγραμμα του Δημοτικού σημειώνεται ότι οι προτάσεις της Επιτροπής, εκτός από την αδόκιμη χρήση ιστορικών όρων, όπως «υδραυλικοί άθλοι του Ηρακλή», «ελληνικοί μύθοι σχετιζόμενοι με πολεμικές ενέργειες», «εποχή του Χριστιανισμού» σε αντικατάσταση του όρου Βυζαντινή εποχή κ.ά.,
σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση της ύλης, δημιουργούν παιδαγωγικά ζητήματα, εφόσον υπονομεύουν τη διδασκαλία της Ελληνικής Ιστορίας Ειδικότερα, στη Δ’ Δημοτικού αντικαθίσταται η Αρχαία Ελληνική Ιστορία από την οικογενειακή και την τοπική ιστορία, στην Ε’ Δημοτικού αντικαθίσταται η Βυζαντινή Ιστορία από τη συρρικνωμένη συνεξέταση της Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Ιστορίας, στην ΣΤ’ Δημοτικού προβλέπεται η διδασκαλία μιας μεγάλης χρονικής περιόδου που αρχίζει από τον 15ο αιώνα και τελειώνει στη σύγχρονη εποχή. Έτσι το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στην ίδρυση του Ελληνικού κράτους και στους δύο παγκόσμιους πολέμους ενώ θεωρούνται ήσσονος σημασίας η τουρκοκρατία και η ελληνική επανάσταση».
el.gr
http://katohika.gr/ellada/koinonikou-xaraktira-istoria-pou-prootheitai-dogma-kisingker-se-pliri-efarmogi/
Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/123kyklopas
http://kyklwpas.blogspot.gr/
0 Σχόλια