Στο διάγγελμά του ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι «οι απολύσεις στο Δημόσιο είναι πια παρελθόν, ενώ επανήλθαν οι σχολικοί φύλακες, οι καθαρίστριες και οι διοικητικοί των πανεπιστημίων». Ωστόσο,
απουσίασε κάθε αναφορά στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος, κατά το τελευταίο εξάμηνο, απέκτησε πληγές πολύ μεγαλύτερες από εκείνες που ήδη είχε λόγω της πενταετούς μνημονιακής λαίλαπας.
Και η κατάσταση αυτή που επιδεινώθηκε από τον περασμένο Δεκέμβριο οπότε ξεκίνησε μία ακόμη προεκλογική αναμέτρηση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στα έργα υποδομών. Κατάσταση που ανέλαβαν να βελτιώσουν ο Γιώργος Σταθάκης και ο Χρήστος Σπίρτζης που τοποθετήθηκαν στην ηγεσία του νευραλγικού υπουργείου Υποδομών. Ας σημειωθεί ότι για τον μηχανικό και προερχόμενο από το ΤΕΕ κ. Σπίρτζη οι προσδοκίες της αγοράς ήταν αυξημένες, με τον κ. Σταθάκη να διαθέτει περισσότερο εποπτικό ρόλο.
Πώς, λοιπόν, διαμορφώνεται ο απολογισμός των τελευταίων μηνών;
Καταρχάς, ο κ. Σπίρτζης διέθετε πέντε μήνες για να διαχειριστεί τα των έργων, μιας και απαιτήθηκαν περίπου δύο μήνες για να αρθεί νομοτεχνικού χαρακτήρα εμπόδιο που δεν του επέτρεπε να αναλάβει επισήμως καθήκοντα. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το πεντάμηνο αυτό δεν υπήρξε αρκετό για τον κ. Σπίρτζη, αν και η ιστορία φανερώνει ότι έξι μήνες αρκούν για να παραχθεί έργο.
Για παράδειγμα το 1952, επί κυβέρνησης Παπάγου, ως υπουργός δημοσίων έργων ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κατάφερε σε 6 μήνες να αποκαταστήσει το συγκοινωνιακό δίκτυο που είχε καταστραφεί από τον Πόλεμο και τον Εμφύλιο.
Λουκέτα
Ωστόσο, επί των ημερών του κ. Σπίρτζη, έκλεισε η συντριπτική πλειονότητα των εργοταξίων που είχαν παραμείνει ανοιχτά και αφορούσαν μικρά, μεσαία και τα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα. Είναι ενδεικτικό ότι από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, οι συνολικές οφειλές προς τις τεχνικές εταιρείες που υλοποιούν μικρομεσαία έργα και τις μεγάλες εθνικές οδούς (Ιόνια Οδός, Ε-65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός) ξεπέρασαν κατά πολύ το 1 δισ.ευρώ, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία (υπ. Υποδομών-εργοληπτικές οργανώσεις).
Ακόμη, περίπου 40.000 άτομα έχουν απολυθεί ή βρίσκονται σε καθεστώς αναγκαστικής αργίας, καθώς η τραπεζική αργία, τα capital controls και βέβαια η «αξιοποίηση» των χρημάτων ΕΣΠΑ για την κάλυψη των καθημερινών κρατικών χρηματοδοτικών αναγκών, άφησε απλήρωτους τους εργολήπτες.
Ως αποτέλεσμα, οι εργασίες έχουν ανασταλεί στα εργοτάξια των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, ενώ σταμάτησαν δεκάδες σημαντικά έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως το νέο πολυκεντρικό μουσείο της Βεργίνας προϋπολογισμού 24,1 εκατ. ευρώ ή τα δίκτυα απορροής όμβριων υδάτων στην Παιανία (27,05 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η ζημιά που προκλήθηκε είναι σοβαρή: θα επηρεάσει άμεσα και μακροπρόθεσμα τα μεγέθη του συνόλου των εργοληπτικών εταιρειών πολλές από τις οποίες δεν θα επιβιώσουν. Συνακόλουθα η συμβολή των κατασκευών στο ΑΕΠ αναμένεται να συρρικνωθεί περαιτέρω από το περίπου 4% σήμερα.
Ωστόσο, κ. Σπίρτζης ελάχιστα έχει αναφερθεί στα σοβαρά αυτά προβλήματα και στο πώς θα επιστρέψει η ζωή στα εργοτάξια, ενώ καμία ενέργεια δεν έχει πραγματοποιήσει για την επανέναρξη των εργασιών στον οδικό άξονα Μορέα.
Αντίθετα, περιορίστηκε στην παραχώρηση αρκετών συνεντεύξεων, σε εξαγγελίες για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου και στον – προς στιγμήν χωρίς ακριβή υπόσταση – πόλεμο κατά της διαπλοκής.
Τα δωρεάν
Συνέδεσε επίσης, το όνομά του με το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης στις αστικές συγκοινωνίες για διάστημα περίπου δύο εβδομάδων, που οδήγησε τον ΟΑΣΑ σε απώλεια εσόδων της τάξης των 10 εκατ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις υπογεγραμμένες, από τον Χρήστο Σπίρτζη, αποφάσεις επισημαίνεται ότι «δεν μπορεί να προϋπολογιστεί η δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού στην παρούσα φάση”. Βέβαια, η δαπάνη αυτή θα είναι μία από τις αιτίες για την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων τους προσεχείς μήνες.
Ταυτόχρονα, σε μία ενέργεια αγνώστων κινήτρων, επί των ημερών του, ο κ. Σπίρτζης ξήλωσε τις προστατευτικές μπάρες που τοποθετήθηκαν για να εμποδίζουν την πρόσβαση από την εθνική οδό σε παρόδια επιχείρηση εστίασης στη Φθιώτιδα. Οι μπάρες δεν είχαν μπει εκεί τυχαία, καθώς «συνοδεύονται» από απόφαση του ΣτΕ, νομοθετικές ρυθμίσεις και μία υπουργική απόφαση. Ωστόσο, αυθαίρετα ο αναπληρωτής υπουργός τις ξήλωσε για να διευκολύνονται οι μετακινήσεις των περιοίκων. Τουλάχιστον, η πρωτοβουλία Σπίρτζη ενίσχυσε την κίνηση της παρόδιας επιχείρησης εστίασης…
Πώς γράφηκε ο επίλογος του εξωκοινοβουλευτικού αναπληρωτή υπουργού Υποδομών;
Με την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο Υποδομών, δύο ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο, οπότε ο κ. Σπίρτζη ανακοίνωσε (ομιλία 12/8), μεταξύ άλλων, ότι:
– θα εκπονηθεί άμεσα μελέτη εφαρμογής των χρεώσεων ανά χιλιόμετρο (αναλογικές χρεώσεις)
– θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών, των παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων εάν οι δήμοι παρέχουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες (αποκομιδής σκουπιδιών κτλ)
– θα επιλυθούν τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις
Αυτό πάντως, που είναι βέβαιο, είναι πως εννέα στα δέκα έργα έχουν σταματήσει, με τους μέχρι πρότινος απασχολούμενους σε αυτά να καλούνται να προσέλθουν στις κάλπες στις 20 Σεπτεμβρίου…
iliaoikonomia
http://hellasforce.com/2015/08/22/%CE%BC%CE%B5-%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CE%BC%CE%B5-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3/Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook:
https://www.facebook.com/123kyklopashttp://kyklwpas.blogspot.gr/
0 Σχόλια