Ως πρώτη χώρα στον κόσμο- τοΛουξεμβούργο κάνει τα λεωφορεία και τα τρένα δωρεάν




Περισσότερη ανάπτυξη, περισσότεροι άνθρωποι, περισσότερη κυκλοφορία: Το Λουξεμβούργο εργάζεται για μια σημαντική αλλαγή στην κυκλοφορία. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι άνθρωποι μπορούν να πάρουν το λεωφορείο και να εκπαιδεύσουν εκεί δωρεάν.
Λεω

φορεία στο Λουξεμβούργο: Από τον Μάρτιο δεν χρειάζεστε πλέον εισιτήρια για αυτούς.
Πηγή: Imago


Στη νέα χρονιά υπάρχει ένα δώρο στο Λουξεμβούργο: Ακριβώς 61 ημέρες μετά την αλλαγή του έτους, οι τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες σε ολόκληρο το Μεγάλο Δουκάτο είναι δωρεάν.

Μόνο αμοιβή 1ης τάξης


Από την 1η Μαρτίου 2020, το Λουξεμβούργο θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που δεν χρειάζεται πλέον εισιτήρια για λεωφορεία και τρένα. Μόνο η 1η τάξη του τρένου παραμένει απαιτητή. Τα γραφεία εισιτηρίων είναι κλειστά και οι επιθεωρητές λαμβάνουν νέα καθήκοντα εξυπηρέτησης. "Μας φαίνεται καλό και συμβάλλει πάρα πολύ στην εικόνα και την ελκυστικότητα του Λουξεμβούργου", λέει ο φιλελεύθερος πρωθυπουργός Xavier Bettel για τις ελεύθερες τοπικές μεταφορές.


Ωστόσο, τα δωρεάν ταξίδια στη δεύτερη μικρότερη χώρα της ΕΕ με καλούς 600.000 κατοίκους και 2.586 τετραγωνικά χιλιόμετρα διαστήματος είναι μόνο το πιο δημόσιο ορατό μέρος μιας μεγαλύτερης προσπάθειας για να μετατραπεί η κυκλοφορία. Επειδή το Λουξεμβούργο σπάει στις ραφές.





















Το Λουξεμβούργο θέλει να πάρει τους επιβάτες για να αλλάξουν τρέναΗ ανάρτησή σας:3 λεπτάημερομηνία:03/18/2019


Η μεγάλη οικονομική ανάπτυξη δημιουργεί επίσης προβλήματα - όχι μόνο σε μια πλήρως υπερθέρμανση της αγοράς ακινήτων και κατοικιών, η οποία οδηγεί πολλούς πολίτες σε γειτονικές χώρες σε αναζήτηση οικονομικά προσιτών κατοικιών.

Κάντε τις δημόσιες συγκοινωνίες πιο ελκυστικές


Σε 20 χρόνια ο πληθυσμός έχει αυξηθεί κατά ένα τρίτο, οι μισοί πολίτες είναι ξένοι. Επιπλέον, περίπου 200.000
άτομα από τη Γαλλία, το Βέλγιο και τη Γερμανία ταξιδεύουν καθημερινά στο Λουξεμβούργο: αύξηση 140% σε σύγκριση με το 2000. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση παντού το πρωί και το βράδυ. Απεριόριστες.

Ο υπουργός κινητικότητας François Bausch των Πράσινων του Λουξεμβούργου έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν αναμένει ότι πολλοί οδηγοί θα μεταβούν στις δημόσιες συγκοινωνίες απλώς και μόνο λόγω του ελεύθερου κόστους. Δωρεάν είναι ένα "κερασάκι στην κέικ μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής πολυτροπικών μεταφορών" - η οποία θέλει να κάνει τις τοπικές μεταφορές τόσο ελκυστικές ώστε οι άνθρωποι μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν αξιόπιστα την προσφορά των δημόσιων συγκοινωνιών.



Το λεωφορείο και το τραμ ταξιδεύουν στο κέντρο-δημόσια συγκοινωνία στο Augsburg εν μέρει δωρεάν




Δεδομένου ότι ο φορολογούμενος του συγκριτικά πλούσιου Μεγάλου Δουκάτου είχε ήδη αναλάβει το 90% του κόστους των μέσων μαζικής μεταφοράς ποσού 491 εκατομμυρίων ευρώ, η πλήρης παραίτηση δωρεάν σημαίνει μόνο "πρόσθετες" δαπάνες του κράτους ύψους 41 εκατομμυρίων ευρώ.
Τραμ στην τραπεζική περιοχή: Το Λουξεμβούργο βασίζεται σε νέα, σύγχρονα τραμ.
Πηγή: DPA

Η έννοια της κυκλοφορίας που ονομάζεται "Modu 2.0"


Δεδομένου ότι ο τριμερής συνασπισμός με επικεφαλής τον Premier Bettel με τους Πράσινους και τους Σοσιαλδημοκράτες επέλεξε μια νέα, βιώσιμη έννοια των μεταφορών που ονομάζεται " Modu 2.0 ", έχει πάρει πολλά χρήματα στα χέρια της. Οι επενδύσεις στην κινητικότητα αναμένεται να αυξηθούν από 501 εκατομμύρια ευρώ το 2018 σε 806 εκατομμύρια ευρώ το 2021.


Η πρωτεύουσα - πάνω, δίπλα και κάτω από οδοντωτούς βράχους - γίνεται όλο και περισσότερο ...

το υπερσύγχρονο τραμ άνοιξε. Στο στενό κέντρο της πόλης, λειτουργεί χωρίς εναέρια γραμμή με μπαταρία.
Οι μετακινούμενοι από τη Λωρραίνη, τη Βαλονία, το Σάαρλαντ και την περιφέρεια του Τρίερ πρέπει να παρακολουθήσουν νέους χώρους στάθμευσης και τρένα πριν φτάσουν στην πόλη και γρήγορα να τα βγάλουν στο σιδηρόδρομο.
Ο αριθμός των χώρων στάθμευσης στο πάρκο και στο πάρκο προβλέπεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2025.
Ξεχωριστές λωρίδες κυκλοφορίας κατασκευάζονται για να επιτρέπουν στα αυτοκίνητα με τουλάχιστον τρεις επιβάτες να κινούνται ταχύτερα. Η Bausch εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι υπάρχουν σήμερα 250.000 κενές θέσεις στην πόλη καθημερινά.


Τα επόμενα πέντε χρόνια, το
"Modu 2.0" θα πρέπει να ανακουφίσει τη συμφόρηση παρά την αναμενόμενη αύξηση κατά 20 τοις εκατό στους επιβάτες.

22 αντί για το προηγούμενο 19 τοις εκατό θα χρησιμοποιούν στη συνέχεια τα τρένα και τα λεωφορεία .
Μέχρι στιγμής, το 61% του ενεργού πληθυσμού ταξιδεύει μόνος του στο αυτοκίνητο - το 2025 θα πρέπει να είναι μόνο το 46%.
Υπάρχει επίσης ένα πλεονέκτημα για τους μετακινούμενους, περίπου το ένα τέταρτο των οποίων προέρχεται από τη Γερμανία: τα εισιτήρια τρένων και λεωφορείων προς το Λουξεμβούργο είναι αισθητά φθηνότερα .
Επιπλέον, το δίκτυο ποδηλατοδρόμων θα διπλασιαστεί σχεδόν στα 1.100 χιλιόμετρα. Μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων του Λουξεμβούργου και του Esch-sur-Alzette, κατασκευάζεται ένας αυτοκινητόδρομος 28 χλμ. Με τη λεωφόρο της μεγαλύτερης ποδηλασίας στην Ευρώπη (1,2 χιλιόμετρα).
Το δίκτυο λεωφορείων πρέπει επίσης να αναδιοργανωθεί και ένα τραμ υψηλής ταχύτητας με μέγιστη ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα θα στοχεύεται μέχρι το 2035 ως σύνδεση μεταξύ των πόλεων του Λουξεμβούργου και του Esch.

Όχι χωρίς διαμάχη


Παρά τις βελτιώσεις, η νέα στρατηγική κυκλοφορίας δεν είναι χωρίς αμφιβολία. Το Λουξεμβούργο εξακολουθεί να επιδιώκει μια "πολιτική μεταφορών πολύ προσανατολισμένη προς το αυτοκίνητο", λέει ο ειδικός της κυκλοφορίας και ο αστικός σχεδιασμός Heiner Monheim στο Τρίερ. Είναι ιδιαίτερα επικριτικός για την καλύτερη προσφορά στο park-and-ride. "Αυτό δεν βοηθά πραγματικά τις δημόσιες συγκοινωνίες." "Η ελάχιστη κυκλοφορία αυτοκινήτων και η μέγιστη δημόσια κίνηση" είναι καλύτερες. Αυτό θα απαιτούσε σημαντικά περισσότερες στάσεις στην αμαξοστοιχία. Αναμένει από 50 έως 60 νέες στάσεις, έτσι ώστε "το σιδηροδρομικό δίκτυο να γίνει κάτι σαν S-Bahn".

70 έως 80 σταθμοί ενοικίασης ποδηλάτων στο Λουξεμβούργο είναι επίσης χρήσιμοι για την ώθηση της κυκλοφορίας ποδηλάτων. "Ένα πείραμα για τα τιμολόγια δεν αλλάζει τον κόσμο των μεταφορών στο σύνολό του", λέει ο εμπειρογνώμονας.

και στα γερμανικα...

Als erstes Land der Welt-Luxemburg macht Bus und Bahn kostenlos


Mehr Wachstum, mehr Menschen, mehr Verkehr: Das kleine Luxemburg arbeitet an einer großen Verkehrswende. In Kürze können Menschen dort schon mal kostenlos Bus und Bahn fahren.
Busse in Luxemburg: Ab März braucht man für sie keine Tickets mehr.
Quelle: Imago


Im neuen Jahr gibt es in Luxemburg ein Geschenk: Genau 61 Tage nach dem Jahreswechsel wird der öffentliche Personennahverkehr im gesamten Großherzogtum kostenlos.

Nur
1. Klasse kostenpflichtig


Vom 1. März 2020 an ist Luxemburg das erste Land der Welt, in dem man für Busse und Bahnen keine Fahrkarten mehr braucht. Nur die 1. Klasse der Bahn bleibt kostenpflichtig. Fahrkartenschalter werden geschlossen, Kontrolleure bekommen neue Service-Aufgaben. "Das steht uns einfach gut zu Gesicht und trägt enorm zum Image und zur Attraktivität Luxemburgs bei", sagt der liberale Premierminister Xavier Bettel zum Gratis-Nahverkehr.


Die freie Fahrt im zweitkleinsten EU-Land mit gut 600.000 Einwohnern und 2.586 Quadratkilometern Fläche ist aber nur der besonders öffentlichkeitswirksame Teil eines größeren Bemühens um eine Verkehrswende. Denn Luxemburg platzt aus allen Nähten.





















So will Luxemburg Pendler zum Umsteigen bewegenBeitragslänge:3 minDatum:18.03.2019


Großes Wirtschaftswachstum schafft auch Probleme - nicht nur auf einem völlig überhitzten Immobilien- und Wohnungsmarkt, der viele Bürger auf der Suche nach einem bezahlbaren Obdach über die Landesgrenzen hinaus in die Nachbarländer treibt.

ÖPNV attraktiver machen


In 20 Jahren hat die Bevölkerung um gut ein Drittel zugenommen, die Hälfte der Bürger sind Ausländer. Zusätzlich pendeln noch rund 200.000 Menschen aus Frankreich, Belgien und Deutschland täglich zur Arbeit nach Luxemburg: ein Anstieg um 140 Prozent gegenüber dem Jahr 2000. Morgens und abends herrscht Stau allerorten. Grenzenlos.

Mobilitätsminister François Bausch von den Luxemburger Grünen hat wiederholt gesagt, er erwarte nicht, dass alleine wegen der Kostenfreiheit viele Autofahrer auf den öffentlichen Verkehr umsteigen werden. Die Kostenfreiheit sei ein "Sahnehäubchen auf einer umfassenden multimodalen Verkehrsstrategie" - die den Nahverkehr so attraktiv machen will, dass die Menschen das ÖPNV-Angebot auch zuverlässig nutzen können.



Bus- und Tramfahren im Zentrum-Augsburger ÖPNV teils kostenlos




Da der Steuerzahler des vergleichsweise reichen Großherzogtums schon bisher 90 Prozent der Kosten für die öffentlichen Verkehrsmittel in Höhe von 491 Millionen Euro getragen hatte, bedeutet der komplette Gratis-Verzicht "nur" noch Mehrausgaben des Staates in Höhe von 41 Millionen Euro.
Tram im Bankenviertel: Luxemburg setzt auf neue, moderne Straßenbahnen.
Quelle: DPA

Verkehrskonzept namens "Modu 2.0"


Seit sich die von Premier Bettel geführte Dreierkoalition mit Grünen und Sozialdemokraten für ein neues, nachhaltiges Verkehrskonzept namens "Modu 2.0" entschieden hat, nimmt sie viel Geld in die Hand. Die Investitionen in die Mobilität steigen laut Plan von 501 Millionen Euro in 2018 auf 806 Millionen Euro im Jahr 2021.


Die Hauptstadt - auf, neben und unter zerklüfteten Felsen gelegen - wird immer mehr mit einer ...

hochmodernen Straßenbahn erschlossen. Im engen Stadtzentrum funktioniert sie ohne Oberleitung mit Batterie.
Neue Parkplätze und Bahnen sollen die Autopendler aus Lothringen, der Wallonie, dem Saarland und der Region Trier vor Erreichen der Stadt abfangen und auf Schienen schnell zur Arbeit bringen.
Die Zahl der Park-and-Ride-Parkplätze wird laut Plan bis 2025 verdoppelt.
Eigene Pendlerspuren werden gebaut, um Autos mit mindestens drei Insassen schneller vorankommen zu lassen. Derzeit seien täglich 250.000 unbesetzte Autositze in die Stadt unterwegs, bedauert Bausch.


In den kommenden fünf Jahren soll "Modu 2.0" trotz einer erwarteten Zunahme der Berufspendler um 20 Prozent die Staus entschärfen.

22 statt bisher 19 Prozent sollen dann Bahnen und Busse benutzen.
Bisher sind 61 Prozent der Berufstätigen alleine im Auto unterwegs - 2025 sollen es nur noch 46 Prozent sein.
Für die Berufspendler, von denen etwa ein Viertel aus Deutschland kommt, gibt es übrigens auch einen Vorteil: Bahn- und Busfahrkarten nach Luxemburg werden spürbar billiger.
Zudem
soll das Radwegenetz auf 1.100 Kilometer fast verdoppelt werden. Zwischen den beiden größten Städten Luxemburg und Esch-sur-Alzette entsteht ein 28 Kilometer lange Radschnellweg mit der angeblich längsten Radwegbrücke Europas (1,2 Kilometer).
Und auch das Busnetz soll reorganisiert werden, eine Schnell-Straßenbahn mit Spitzentempo von 100 Kilometern pro Stunde wird bis 2035 als Verbindung der Ballungszentren Luxemburg und Esch angepeilt.

Nicht unumstritten


Trotz aller Verbesserungen - die neue Verkehrsstrategie ist nicht unumstritten. Luxemburg betreibe nach wie vor eine "ganz stark Auto-orientierte Verkehrspolitik", sagt Verkehrsexperte und Stadtplaner Heiner Monheim in Trier. Vor allem das bessere Park-and-Ride-Angebot sieht er kritisch. "Das hilft dem öffentlichen Verkehr eigentlich nichts." Besser seien "minimaler Autoverkehr und maximaler öffentlicher Verkehr". Dazu bräuchte es bei der Bahn aber deutlich mehr Haltepunkte. Er gehe von 50 bis 60 neuen Stopps aus, damit "aus dem Schienennetz etwas S-Bahn-ähnliches wird".

Sinnvoll seien auch 70 bis 80 Leihrad-Stationen in Luxemburg, um den Fahrradverkehr zu pushen. "Ein Tarifexperiment verändert noch nicht die Verkehrswelt als Ganzes", sagt der Experte.
Quelle: Birgit Reichert, dpa

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια