«Μπαμ» στην ελληνική αγορά από συγχώνευση δύο γιγάντων!



Το «πράσινο φως» στην εξαγορά του δικτύου της Media Markt στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Olympia του Πάνου Γερμανού άναψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.


Ειδικότερα, η Επιτροπή έκρινε πως η παραπάνω συγκέντρωση στον κλάδο των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού, στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.


Τα σχέδια του ομίλου Olympia είναι να δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο 67 καταστημάτων μέσα από την ενοποίηση των Public και Media Markt, το οποίο θα παράγει τζίρο 450 εκατ. Ευρώ και θα απασχολεί περίπου 2.300 εργαζόμενους και το οποίο θα αντιμετωπίσει στα ίσα τους μεγάλους παίκτες του χώρου (Κωτσόβολο) αλλά και τους νεοεισερχόμενους (Πλαίσιο).



Τα Media Markt, όπως αναφέρουν κύκλοι των Public, κατάφεραν παρά τα προβλήματά τους να διατηρήσουν τις πωλήσεις και τα μερίδια τους σε ικανοποιητικά επίπεδα.


Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις είναι κοντά στα 187 εκατ. ευρώ ενώ το μερίδιο κυμαίνεται σταθερά πάνω από 10%, σε μια αγορά που υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ. Και όλα αυτά, με ένα δίκτυο 12 καταστημάτων. Από την άλλη πλευρά, τα Public διανύουν μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας τους. Καταγράφουν ανάπτυξη πωλήσεων, αμιγώς οργανική που έφθασαν πέρυσι στα 257 εκατ. ευρώ ενώ και η κερδοφορία ενισχύθηκε σημαντικά. Μάλιστα, τα EBITDA εμφάνισαν άνοδο 165%. «Το momentum είναι θετικό, και όλα δείχνουν ότι η ομάδα μας είναι ικανή για μεγάλα πράγματα», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι της εταιρείας.


Οι ίδιοι κύκλοι θεωρούν πως η συμφωνία με την Media Markt, η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στον ελληνικό χώρο των consumer electronics θα τονώσει τον ανταγωνισμό και θα φέρει την ισορροπία, προς όφελος του τελικού καταναλωτή. Αυτή τη στιγμή, όπως λένε, στην αγορά κυριαρχεί «ένας μεγάλος παίκτης με μερίδιο περίπου 35% ίσως και παραπάνω και μετά το χάος».

Η ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού:

«Έγκριση της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την εταιρεία «Olympia Group Ltd», επί των εταιριών Media Saturn Electronics Hellas Commercial and Holding S.A. και Media-Saturn Griechenland Beteiligungen GmbH.

Σε συνεδρίαση της Ολομέλειας, η Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 5 Νοεμβρίου 2019, ομόφωνα, ενέκρινε, με την υπ΄αριθμ 695/2019 απόφαση της, την γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 6 και 8 του Ν.3959/11, όπως ισχύει, για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου της εταιρίας «Olympia Group Ltd» επί των εταιριών Media Saturn Electronics Hellas Commercial and Holding S.A. και Media-Saturn Griechenland Beteiligungen GmbH, με σκοπό εν τέλει την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της επιχείρησης καταστημάτων λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών ευρείας κατανάλωσης που λειτουργούν υπό το εμπορικό σήμα Media Markt στην Ελλάδα.


Με την ως άνω απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε, ότι η υπό εξέταση συγκέντρωση, η οποία αφορά τον ευρύτερο κλάδο πώλησης ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών αλλά και τις λοιπές αγορές που δραστηριοποιούνται αμφότερα τα μέρη που συμμετέχουν στην συγκέντρωση (όπως είδη computing, είδη gaming, βιβλία, παιχνίδια, χαρτικά και γραφική ύλη), παρότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού, στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».

Πηγή: ethnos.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια